Selasa, 10 Jun 2014

Topik Pagi HotFM : Adik, Abang & Kakak Angkat

Pagi tadi masa on the way ke ofis, terdengar la radio HOT.FM...biasa pepagi bukak ERA dgr JOHARA..ttp td ms on radio, sambil-sambil cari channel yg sedang mengalunkan muzik, terdengar suara Fafau sebut pasal adik abang kakak angkat, dan ade pemanggil nak bercerita. Terus la CY melekat ngan HotFm pagi nie.. sebelum ni, otw ke ofis selalu dgr JoHARA je..sebab ape? Sebab radio nie je yg siarannye OK tak putus-putus bila CY masuk basement parking kt ofis..channel lain sume hancus. Hahahaa..cam x logic kan jwpnnye..tp itulah hakikatnye. Hehehe..
 
Emmm..topic pagi Hot FM nie telah mengimbau kenangan CY zaman dolu2. Percayalah, zaman kita sekolah2 dulu..adik abang kakak angkat (AAK.A) nie dh jadi trend. Boleh dikatakan 80% rakan2 sekolah dlu ada AAK.A ni. Kalo xde bende nie, kita konon2 tak ikut trend. Senang citer, katak bawah tempurung. Huahuahua..
 
CY ade ke tak AAK.A nih??? Huh, ade sorang je  Adik angkat..budak sekolah sebelah. Sekolah saya sume pompuan, so sekolah sebelah sume lelaki.. Sekejap je. Sebab CY xde masa nak amik tau dan rasa AAK.A nie cam xde motif. Entah la..lain org lain cara fikirannye. Kesian budak tue..
 
Tapi kisah kat Universiti lain plak..sampai sy rasa bersalah atas keterlanjuran mulut saya dan ketidakmatangan saya pada waktu itu. Maklumla, budak berhingus lagi walaupun dh msk U. Hahaha.
Tapi nasib baik si dia seorang yang matang dan xamik kisah mulut budak pompuan yg xcukup akal nih! Kikikiki...
 
Actually dia senior university, lain course dan fakulti ngan CY. Macam mana kenal? Kenal dalam bas ekspress (xingat bas ape), masa nk balik Kelantan, cuti sem. Dia dok sebelah CY. Kalo dh dok sebelah, harusla menyembang. Takkan buat bodoooo je kan? Dari situ la kenal.
 
Siapa DIA? Hheheh..lupa nk kenalkan. Panggil dia Abg Adi. Walaupun kami satu U, tp xde la dok berdating...n sangat jarang berjumpa (mungkin xpernah kott). pasai kami bukan couple. Kami kawan senegeri je. Selalu tipom-tipom je. Hahaha.. Abg Adi nie baik orang Nye..dan dia suka bercerita macam-macam. Dia selalu bagi nasihat kat CY pasai pelajaran.
 
Alkisahnye, nak dijadikan cerita..pada hari konvokesyen dia. Actually, CY tau dia konvo pada hari tue, tp xtau sidang pagi ke petang. So, pepagi tue..CY call dia. Konon nak tau sidang berapa n plan nk g jumpa dia. Biasala kan, bila kawan2 kita konvo, musti kita nk g raikan. So do I. Nak la rasa suasana konvo. So call la. Lama tunggu..then baru dijawab. Suara orang lain. Bukan Abg Adi.
 
"Hello, boleh cakap ngan Abg Adi?"
"Ini siapa?"
"Err...
(Sumpah, time nie xtau nak cakap ape. Dalam fikiran, siapa aku nie ek..? Dah blurr. Aku bukan classmate dia. Bukan awek dia. Bukan bukan semua la..so siapa aku. camna nak nk jawab..akhirnye aku dpt jwpn yg pada aku time tu paling bernas dan logic la. Dengan kompiden Nye aku jawab...)
 
"Saya ADIK ANGKAT dia.." Damnnn!
"Adik Angkat??" (suara org kt sana tue cam terkejut beruk mula2nye..then tukar tone..ala2 gedik pun ade..aku heran la jugakk)..emm, jap ek..sy panggilkan".
2-3 saat lepas tu..
"Adik angkat Adi ek? Hehehehe..Adi tgh bersiap..dia konvo jap lagi. Nanti awak call semula ek.."
"Owh, ok."
 
Lepas letak tipom, CY dok piker pasai ape mamat tue reaksi suara dia lain macam. Awat terkejut sangat bila aku cakap ADIK ANGKAT? Lepas 2-3 hari br CY dpt jwpnnye. Mamat tue tafsir, ADIK ANGKAT adalah AWEK. oh no!
 
Kesimpulannye, saya xpegi konvo Abg Adi sbb sy rs lain macam. dan Abg Adi xpenah hubungi sy selepas itu..(mungkin dia xpuas hati dgn 'ADIK ANGKAT' saya tue..) dan sy pun xcall dia.  
 
Pengajaran buat saya, jangan sekali-kali mengaku diri ini ADIK ABANG KAKAK ANGKAT. sbb org akan tafsir lain..zaman sekolah dulu AAK.A nie xde maksud lain, tapi zaman Universiti, AAK.A nie dh diupgrade. Sebab AAK.A dh 'terangkat'.. poor me yg sgt bodoh at that time.
 
Makna ADIK ANGKAT pada fahaman saya TAK SAMA dengan ADIK ANGKAT pada fahaman org zaman Universiti. Maafkan saya. Saya yang tak mengikuti perkembangan terkini. Huahuahuahua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan